Irodaházak hulladékkezelése

Irodaházak hulladékkezelése

 

Irodaházak üzemeltetői részére nagy kihívást jelent az egyre növekvő mennyiségű hulladék, mely a mindennapi tevékenység során keletkezik. A hulladékmennyiséggel arányosan nő a hulladékkezelés és annak elszállításának költsége, pedig ez lehetne másként is. Szelektív hulladékgyűjtéssel komoly összegeket takaríthatnak meg. Az eljárás és az alkalmazott technika már adott és egyre többen alkalmazzák. Legyen köztük Ön is!

Az elmúlt évtizedben rohamosan nő azoknak az irodaházaknak a száma, ahol koncentráltan vannak jelen különböző cégek képviseletei. Ezek az épületek elérhetik a több ezer négyzetméteres alapterületet és a bennük dolgozók létszáma meghaladhatja akár a kétezer főt is. Tapasztalataink azt mutatják, hogy ezekben az épületekben, a napi tevékenység során keletkező nagy mennyiségű hulladék kezelése magas költséggel jár. Az irodaházak egyik jelentős kiadása ugyanis a hulladékkezelésre költött pénz, ami a száz fővel üzemelő épületekben elérheti a havi 200 000-300 000 Ft-ot, a legnagyobbakban pedig akár a havi 1M Ft-ot is meghaladhatja.

Általános esetben az irodaházakban keletkező hulladékokat egy ezzel megbízott takarító személyzet összegyűjti és az erre a célra szolgáló tároló helyre viszi, ahol az – jobb esetben –  szelektív és – rosszabb esetben – kommunális kukákba kerül. A kommunális hulladékot a helyileg illetékes közszolgáltató elszállítja napi vagy heti rendszerességgel a megadott tarifákon (pl. 1 db 1100 literes konténer Budapesten 5400 Ft/ürítés). A szelektív edényt ezzel szemben ingyenesen szállítják.

Ebből is látszik, hogy a hulladékokra kifizetett összeg nagysága minden esetben a szelektív gyűjtés sikerességétől függ, amit egyre több esetben ismernek fel az irodaházak üzemeltetői is. A szelektív gyűjtés az, amit berendezéseinkkel és hulladékkezelő partnereinkkel minden esetben hangsúlyozunk és igyekszünk megvalósítani.

Hogyan zajlik maga a folyamat?

Jól bevált gyakorlatként első körben hulladékkezelő partnerünk általános felmérést végez az irodaházak belső hulladékkezeléséről (takarítási rend; hulladék összetétele; tároló helyiség mérete és műszaki adottsága; kukák száma és mérete; elszállítási gyakoriságok). A felmérést követően költségkalkulációt végzünk és javaslatot teszünk költségcsökkentő kezelési módokra. Jellemző esetben a takarítószemélyzet által összegyűjtött (jellemzően kommunálisba kerülő)  hulladékok tovább válogatásához saját személyzetet biztosít partnercégünk. Ez átlagosan (hulladékmennyiségtől függően) 1,5-2 óra /alkalom időtartamú. Ezt követően a szétválogatott hulladékot külön biztosított berendezéssel (Strautmann RC1100, MK700, BP4, PP1208) tovább tömörítik, bálázzák.

A kommunális hulladék tömörítésére szolgál az RC1100 konténerprés, míg a többi bálázógépet a szelektíven gyűjtött papír, karton, fólia, PET palack bálázására ajánljuk. Ezáltal megvalósul a hulladékok szelektív gyűjtése és térfogatuk jelentős csökkentése is, mely a tárolás és az elszállítás során is további előnyökkel jár: kis helyigény, könnyű kezelés, kevesebb hulladékgyűjtő edényzet, hulladékszállítás gyakoriságának és annak díjának csökkenése.

Hulladékkezelő partnereinkkel célunk, hogy kiszámítható és költséghatékony megoldást nyújtsunk az irodaházak hulladékkezelése során. Személyre szabott, egyedi ajánlatért keressen bennünket bizalommal!

Szakértőnk tollából:

Kis JózsefKis József
kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser
Telefon: 06-30/326-0034
Email: kis.jozsef@malagrow.hu